2:advent och söndagsskolans julfest

Nu har vi varit på söndagsskolans julfest.
Tindra sku helst ha vela leka med sina kompisar och Zera hann med en hel del där. Snurra runt i bänken konstant och klämde huvudet mellan ryggstödet och sittdynan. Hon viskade en massa hemligheter åt mig. Jag får komma på hennes kalas om jag inte skrattar åt henne och då får jag äta god mat och glass osv. Hon fick också ett lindrigare utbrott över att vi aldrig far till simhallen nångång.

Jag sitter och spränger inombord jag är så full i skratt, men måste ändå försöka vara lugn och sansad.
På slutet satt hon helt lugn och sa flera gånger med hög röst. Skitstövel, skitstövel, skitstövel.
Försökte försiktigt vara lite arg på henne och säga att det är ett fult ord (det rann tårar av skratt, inombords)
Hon argumenterade emot bara och sa att en tant på dagis har sagt att man får säga det om man vill.

Hon är så smart Zera... Hon vet att på sådana tillställningar är mamma skör. Hon vet att jag inte kan bli arg och vet också att jag har svårt att hålla mig för skratt. Hon uttnyttjar sådana tillfällen till max och kör helt och hållet sitt eget "rejs".






Nu skall här fixas en rygg!!

Ha en skön söndagkäll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0