Dag 3...

Är jag inne på nu här i stockholm.

Ögonen börjar så småningom dra ihop sig på nåt vis, eller kanske snurra runt lite hur som helst av all ny kunskap man lärt sig... Dessutom är jag en sån person, att allt som blir sagt fastnar i mitt huvud, om jag är intresserad. Så hjärnan tar kanske in för mycket.
Historia och kemi fattade jag noll av när jag gick i högstadiet, men det var för att jag inte ville förstå och jag var inte intresserad.
Men dethär... jag sku kunna börja hoppa och skrika av glädje för det är så intressant och så roligt.

Idag har vi fortsatt med hållningsanalysering, och jobbad vidare på att kunna testa fram vilka muskler som behöver tränas och vilka som skall strechas för att bli så symmetrisk som möjligt!

Det som verkligen ger mig en kick som vi har lärt oss är att justera och mobilisera!

Jag vet inte varför men det är så frigörande att höra knaaak, braaak i ryggraden, bäckenet och andra leder
och man ser och känner hur det lättar och muskler börjar fungera och bla, bla, bla...
Den behandlingen är bra men gör man bara det så håller det inte så speciellt länge... men ibland behövs det för att kunna åtgärda ett hållningsfel. Sen måste man och jobba med muskler som ställer till felet så det blir hållbart.

Vår lärare har tävlat på elitnivå i thriatlon (stavas??), jobbar med elitidrottare och är en av sveriges bästa kinesiologer, inriktad på sport och idrott.
Han har jobbat i nästan 20 år så han har en stor kunskap och erfarenhet.
Han menar att det viktigaste som finns för att bli bra, eller bli ännu bättre inom sin idrott är att ha en bra symetrisk grundhållning.

Olalalalaaa vad intressant jag skriver... haha, det tycker jag iallafall!

Ringde nyss åt Dani och han var med barnen vid fammos och faffas...

Marion har kommit hit men jag tror hon skulle träffa sin moster här så nu skall jag se om jag hittar nåt att äta i stora Stockholm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0