Muskeltesning!

När jag muskeltestar, så testar jag inte styrkan i musklerna utan nervimpulser till muskeln.
Om jag t.ex. håller upp min arm framför mig så ger det ungefär 10 nervimpulser/sekund till muskeln i axeln. När jag sen lägger ett lätt tryck på handen, skall det ge ca 30/40 nervimpulser/sekund till muskeln för att jag skall orka hålla upp min arm. Dessa nervsignaler skall ske omedelbart för annars blir muskeln svag och jag orkar inte hålla upp armen.
Alla rörelser handlar om nervimpulser. Tänk dig att någon slänger ett glas till dig och du skall ta emot det. Automatisk vet du hur mycket det väger och vilken kraft du behöver för att ta emot glaset. Helt otroligt hur allt fungerar. Tänk dig också att du lyfter upp en påse som du beräknar är tyngre än den egentligen är... i själva verket väger den ingenting för den är fylld med papper, men du tror att den är fylld med nåt som väger mera. Vad händer... jo, du använder för mycket kraft och påsen rycks upp med en fart du inte räknat med. Allt handlar om att nervsystemet skall ge exakt den mängd nervimpulser som behövs för att man skall fungera.

Olika muskler är associerade till olika organ och körtlar i kroppen. Har man problem med matsmältningen kan jag muskeltesta fram om det finns blockeringar i nervsystemet kopplat till magsäcken, bukspottskörteln, tunntarmen eller tjocktarmen osv.
Via muskeltestningen får man tydligt fram var problemet i matsmältningssystemet är. Därefter kan man också muskeltesta fram hur nervsystemet reagerar på lymfbehandling, neurovaskulärbehandling, akupunktur, näringsmedicin mm.
Visar nervsystemet att det handlar om näringsbrist kan man testa fram exakt vilken näring som behövs för det specifika organet/körteln.
På samma sätt går det till vid andra problem; hormonproblem, huvudvärk, ont i ryggen, allergier, intoleranser, känslor, fobier mm. mm.


Svag/stark eller hyperaktiv muskel
Ett svagt muskeltest betyder att det ger för få nervimpulser till muskeln
Ett starkt muskeltest betyder att det ger rätt mängd nervimpulser till muskeln
Ett hyperaktivt muskeltest betyder att det ger konstant nervimpulser till muskeln även fast muskeln vilar, vilket är väldigt stressande för kroppen.

Nu är det söndagen den 1:advent.
Tindra har skrivit sin första berättelse helt själv:

Detvarego   kat  dosohan
Mus  kat   vile  etaopden 
Men  musespra okyöimdese

Stolt mamma.
Tindra går i språkbadsskola och lär sig allt på finska; läsa, skriva, räkna osv.




Kommentarer
Postat av: Ida cederberg

Kul att läsa din blogg, man märker att du är insatt i ämnet. Intressant! :)

2011-11-27 @ 20:52:48
URL: http://Idacederberg.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0