Thorne Research

Idag tänkte jag skriva lite om näringsmedicin som jag jobbar med.
Märket på tillskotten är Thorne Research och kommer från USA och ett annat märke som heter Supreme Nutrition.
Thorne Research tillhandahåller de renaste, säkraste och mest effektiva kosttillskotten som är möjliga att tillverka till ett rimligt pris. Thornes filosofi är att producera kosttillskott med den högsta kvalitieten och renheten i världen. Thorne Research har insett att deras produkter är avgörande för människors liv och de tar det ansvaret på största allvar. Därför känner jag personligen en enorm trygghet att jobba med dessa produkter. Alla tillskotten är hypoallergen vilket betyder att de är Icke-allergiskapande.
Thorne använder rena ingredienser och kapslar istället för tabletter. När man tillverkar tabletter krävs det att andra ingredienser tillsätts, förutom näringen. Bindemedel, smörjmedel, beläggningar, upplösningsmedel och andra hjälpmedel. Dessa ingredienser måste tillsättas för att hålla ihop tabletten, för att göra den blank och för att få den att lösa upp sig.
Thorne använder som sagt bara rena ingredienser utan extra hjälpmedel.

Supreme Nutritions är en serie naturliga kosttillskott från växtriket, utvalda av Dr Michael Lebowitz, som under ca 40 år undersökt hur immunförsvaret kan stärkas av näring och andra naturliga ämnen. Alla produkter i serien är helt rena utan tillsatser av något slag i något led. Endast de ingredienser som finns på etiketten finns i burken.

När jag jobbar med näring  testar jag hur nervsystemet reagerar på tillskotten.

Testkit med olika näringsämnen...


Thornes produkter


Nu är det kväll och vi skall fara och handla mat och köpa lite julpynt, kalendrar åt barnen och lilla-jul paket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0