Välkommen till min nya blogg!

Hej alla läsare. Nu är det dags för mig också att börja blogga. Min blogg kommer att handla om det jag sysslar med på jobbet och om mina stora intressen: kroppslig och psykisk hälsa! Denhär bloggen är till för att inspirera både mig själv och er att ta hand om er kropp och knopp, och era nära och kära.

Design och bilder kommer också vartefter jag lär mig hur bloggen fungerar.

Vad sysslar jag då med? jag jobbar som kinesiolog och studerar kinesiologi också. En kinesiolog kommunicerar med nervsystemet genom manuella muskeltester. Nervsystemet styr allt... känslor, rörelser, organ, körtlar, hormoner, smärta mm. mm. mm.
Har man t.ex. huvudvärk kan jag med att muskeltesta lokalisera varifrån problemet kommer. Huvudvärk kan bero på stress, låsning i nackkota, käkleden, dålig blodcirkulation, muskelspänningar, oro, ångest, dysfunktion i organ, näringsbrist, vätskebrist mm. Därefter gör jag den behandling som behövs.
Jag har nu också börjat ge aromaterapimassage. En skön avslappnande massage med eteriska oljor.
I december kommer jag att börja samarbeta med Marion Hagman som studerar till stress och friskvårdsterapeut och coach. Vi jobbar på samma ställe.

Nu är det fredag och bastubad.


Kommentarer
Postat av: Marina Rintamäki

Hej vännen!

Roligt att du har börjat med en blogg!

Skall bli intressant att följa med dig och det du jobbar med!

mvh/Marina

2011-11-27 @ 14:47:24
Postat av: Anonym

Hej Ann!

Så roligt och intressant det ska bli att få följa med på din fortbildning/upptäckarresa genom "hälsans land"...och förhoppningsvis bli inspirerad till ett hälsosammare liv!

Lycka till med din blogg och ditt goda arbete. :)/Mallo

2011-11-27 @ 17:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0